خواص 2


معجزه زردچوبه در درمان آلزایمر
http://s9.picofile.com/file/8364951784/%D8%B2%D8%B1%D8%AF_%DA%86%D9%88%D8%A8%D9%87.jpg
نتایج یک مطالعه جدید تائید می‌کند که ادویه ارزان ‌قیمت زردچوبه می‌تواند گزینه درمانی موثری برای معالجه بیماری آلزایمر باشد. در مقاله جدید نشریه انجمن شیمی آمریکا در این‌باره آمده است که شرکت‌های داروسازی به میزان گسترده و چشمگیری روی تولید داروهای جدید برای مقابله با آلزایمر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ده‌ها هزار دلار را سالانه صرف درمان هر یک از مبتلایان به این بیماری می‌کنند. این در حالی است که گیاه زردچوبه یا در واقع ماده مفید موجود در آن موسوم به کورکومین می‌تواند گزینه‌ای موثرتر و در عین حال کم‌‌هزینه‌تر از داروهای موجود برای درمان آلزایمر باشد.در این مقاله جزئیات بررسی‌های انجام شده روی این ادویه پرخاصیت ارائه شده که به متخصصان داروسازی در مسیر تولید داروی آلزایمر از زردچوبه کمک می‌کند. زردچوبه اغلب برای درمان مشکلات پوستی آرتریت و حتی برای حفاظت در برابر آسیب‌های کبدی و قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون در آمریکا بیش از پنج میلیون نفر به این بیماری تضعیف‌کننده حافظه مبتلا هستند که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 میلادی، تعداد این بیماران به 16 میلیون نفر برسد./22
۱۰فایده هویج برای سلامتی
http://s9.picofile.com/file/8364951426/%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC.jpg
قرص‌های ویتامین A را فراموش کنید. این میوه نارنجی رنگ، ویتامین A مورد نیاز شما را تامین کرده و فواید بیشمار دیگری نیز برای سلامت پوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با پیری دارد. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین استفاده را از این سبزیجات فوق‌العاده ببرید، با ما همراه باشید. فواید هویج:
۱. تقویت بینایی
تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.بتا-کاروتین در برابر زوال ماکولا و آب‌مروارید ناشی از بالا رفتن سن نیز محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه مقدار زیادی بتا-کاروتین مصرف می‌کنند، تا ۴۰ درصد کمتر در معرض زوال ماکولا قرار می‌گیرند.
۲. پیشگیری از سرطان
تحقیقات نشان داده است که هویج خطر بروز سرطان ریه، سینه و روده را کاهش می‌دهد. محققان به تازگی فالکارینول و فالکاریندیول را کشف کرده اند که خواص ضدسرطان در خود دارند. فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می‌شود تا از ریشه خود در برابر بیماری‌های قارچی محافظت کند. هویج یکی از تنها منابع متداول این ترکیب می‌باشند. یک تحقیق نشان داد که موش‌هایی که هویج می‌خورند تا ۳/۱ کمتر به سرطان مبتلا شدند.
۳. ضدپیری
محتوی بالای بتا-کاروتین بعنوان یک آنتی‌اکسیدان دربرابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن عمل می‌کند و پیر شدن سلول‌ها را کُندتر می‌کند.
۴. پوست سالم و درخشنده (از درون)
ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست دربرابر تخریب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند.کمبود ویتامین A موجب خشکی پوست،مو و ناخن‌ها می‌شود. ویتامین A از ایجاد چین و چروک زودرس،آکنه،خشکی پوست،لکه،از بین رفتن یکدستی رنگ پوست جلوگیری می‌کند.
۵. ماده ضدعفونی‌کننده قوی
گیاه‌شناسان باور دارند هویج از بروز عفونت جلوگیری میکند.آن را میتوان به صورت له‌شده،جوشانده یا خام بر روی زخم‌ها استفاده کرد.
۶. پوستی زیبا (از بیرون)
از هویج می‌توان بعوان یک ماسک پوستی ارزان و راحت استفاده کرد. فقط کافی است آن را رنده کرده و با کمی عسل مخلوط کنید.
۷. جلوگیری از بیماری قلبی
تحقیقات نشان داده است که رژیم‌های غذایی که در آن مقدار زیادی کاروتینوئید وجود داشته باشید، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. هویج نه تنها حاوی بتا-کاروتین است، بلکه آلفاکاروتین و لوتئین نیز در خود دارد. مصرف منظم هویج سطح کلسترول را نیز کاهش می‌دهد زیرا فیبرهای محلول موجود در هویج با اسیدهای صفرا پیوند می‌زنند.
۸. پاکسازی بدن
ویتامین A به کبد برای بیرون کردن سموم بدن کمک می‌کند. صفرا و چربی موجود در کبد را کاهش می‌دهد. فیبرهای موجود در هویج به تمیز کردن روده و تسریع حرکت موادزائد کمک می‌کند.
۹. دندان‌ها و لثه‌های سالم
هویج دندان‌ها و دهان شما را تمیز می‌کند. ذرات باقیمانده غذا را درست مثل مسواک یا خمیردندان از لای دندان‌هایتان بیرون می‌کند. هویج لثه‌ها را تحریک کرده و بزاق زیاد ترشح می‌کند که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم‌خوردگی دندان را متوازن می‌کند.
۱۰. پیشگیری از سکته
در تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت مشخص شد که افرادیکه بیشتر از ۶ عدد هویج در هفته می‌خورند درمقایسه با آنهایی که در ماه فقط یک هویج یا کمتر می‌خورند، کمتر دچار سکته می‌شوند.
حقایقی جالب درمورد هویج . خرکوش‌ها عاشق خوردن هویج هستند اما نباید زیاد هویج بخورند.
به خاطر داشته باشید که خوردن یک عدد هویج توسط خرگوش برابر با خوردن بیشتر از ۲۰ هویج توسط ماست! آنها عاشق شیرینی هویج هستند و هویج برای دندان‌هایشان خوب است و قند سفید ندارد اما حتی مقدار زیاد قند طبیعی هم مشکلات گوارشی و دیابت ایجاد می‌کند.
هویج دومین سبزیجات پرطرفدار بعد از سیب‌زمینی به شمار می‌رود. بزرگترین هویج بیشتر از ۱۹ پوند وزن و ۱۹ فوت طول داشته است.بیش از ۱۰۰ نوع هویج وجود دارد. بعضی از آنها بزرگند، بعضی کوچک و رنگ‌های متفاوتی هم دارد مثل نارنجی، بنفش، سفید، زرد و قرمز.زنان انگلیسی در گذشته از برگ‌های هویج به جای گل و پَر روی کلاه‌هایشان استفاده می‌کردند.
چطور هویج بخوریم
موادمغذی موجود در هویج در کیسه‌های پروتئینی محفوظند که باید توسط گرما (پخته شدن) یا فعالیت مکانیکی (رنده کردن، آبمیوه کردن، جویدن درست) شکسته شوند. پختن هویج در روغن یا پوره کردن یا آبمیوه کردن آن تا ۶۰۰ درصد قابلیت درسترسی و استفاده کاروتینوئیدها را افزایش می‌دهد.
چربی تا ۱۰۰۰ درصد به جذب کاروتینوئید به خون کمک می‌کند زیرا کاروتینوئیدها محلول در چربی هستند. /1
از فواید مصرف سویا چه می‌دانید؟
http://s9.picofile.com/file/8364951684/soya.jpg
به جرات می‌توان گفت که سویا بهترین ماده غذایی موجود در دنیاست.سویا به علت وجود فیبر فراوان، مواد ضد سرطان، انواع ویتامین‌ها، اسید آمینه‌ها و پروتئین‌های ضروری، مقادیر بسیار کمی از چربی‌های اشباع شده، سدیم، ماده‌ای به نام ایزوفلاون و همچنین مواد معدنی چون آهن و کلسیم یکی از کامل‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود.
از مهمترین خواص مفید سویا می‌توان مبارزه با سرطان‌های وابسته به تومورهای بدن را نام برد. مصرف مداوم و متعادل سویا می‌تواند در آقایان از سرطان پروستات و در خانم‌ها از سرطان رحم جلوگیری کند. مقدار متوسط مصرف روزانه سویا 3تا4 وعده و هر وعده در حدود یک چهارم فنجان کافی است.سویا کامل‌ترین منبع پروتئین گیاهی است. این ماده به خاطر داشتن مقادیر زیادی فیبرهای غذایی می‌تواند باعث تنظیم فشار خون، تنظیم چربی خون، تنظیم قند خون و کاهش دهنده احتمال ابتلا به سرطان روده شود.در سویا ترکیبات خاصی شبیه به هورمون‌های بدن وجود دارند که می‌توانند اثرات مفیدی برروی بدن انسان داشته باشند. در تحقیقات اخیر مشخص شده است که در خانم‌هایی که بیشتر از اندازه سویا مصرف می‌کننداحتمال ابتلا به سرطان پستان کمی بالا می‌رود.بنابراین، توصیه می‌شود که سویا را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانید، ولی از مصرف بی‌رویه آن (به ویژه در مورد بانوان) خودداری کنید.
به طور طبیعی هنگامی که باروری خانم‌ها به انتها می‌رسد به دوره‌ای موسوم به یائسگی می‌رسند که در این دوره فعالیت هورمونی تخمدان‌ها متوقف شده و به همین علت عوارض خاصی در این دوره مشاهده می‌شود. از آزار دهنده‌ترین این عوارض می‌توان گرفتگی و پوکی استخوان را نام برد.
در ضمن در این دوره کلسترول خون یک خانم یائسه ممکن است به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.با مصرف سویا به اندازه معقول و به صورت مداوم در رژیم غذایی می‌توان از بروز تمام عوارض فوق به طور موثری جلوگیری کرد. مصرف سویا از گرفتگی و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و باعث پائین آمدن کلسترول خون می‌شود. بهتر است حداقل مصرف سویا در شبانه‌روز حدود 14 گرم و حداکثر 37 گرم باشد./22
آشنایی با مجله خواص میوه‌ها
آشنایی با مجله رژیم‌های غذایی


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

دریافت کد اوقات شرعی

ابزار هدایت به بالای صفحه




در این وبلاگ
در كل اینترنت

وضعیت آب و هوا