تبلیغات
کشکول - خواب

چراغ رنگارنگ

خواب


http://s8.picofile.com/file/8364952734/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8.jpg

چگونه افکار خود را قبل از خواب آرام کنیم؟
قبل از خواب، ذهن خود را از تمامی افکار پاک کنید، و بر موضوعاتی تمرکز کنید که به خالی ماندن ذهن شما از افکار کمک می کنند. اگر فکری خواست وارد ذهن شما شود، مانع ورودش شوید و فقط استراحت کنید
1- سنتی ترین روش برای کنار آمدن با ذهنی پر مشغله در نیمه شب، شمردن است. برای انجام این روش، گوسفندها انتخابی مناسب به شمار می آیند، اما شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید. منطقی که پشت این رویکرد قرار دارد، می گوید که خسته کردن ذهن، سبب به خواب رفتن می شود. بنابراین، برای رسیدن به این هدف، چیزهای خسته کننده (مانند گوسفند) بهتر و مناسب تر می باشد.

2- روش دوم، تمرکز بر یک موضوع خاص می باشد، یک موضوع خسته کننده؛ و هدف از آن متوقف ساختن ذهن شما از سریع حرکت کردن می باشد. این روش، نیاز به تمرین بیشتری دارد، زیرا تخیل شما ممکن است این کار را دوست نداشته باشد.
3- می توانید موضوع دیگری را نیز تصور کنید و آن دوچرخه سواری کردن است. مسیری خاص در محله ی خود را که به طور معمول در آن راه رفته، رانندگی کرده، یا دوچرخه سواری می کنید، تصور کنید (برای مثال، از خانه ی خود به محل کارتان یا مرکز شهر). تصور کنید که در امتداد این جاده در حال دوچرخه سواری هستید، و این کار رو واقعا و با تمام جزئیاتش تصور کنید/10

بی‌خوابی پسربچه
http://s9.picofile.com/file/8364981168/pesarbacheh.jpg
پسربچه‌ نابینایی در انگلستان تا به حال هرگز نخوابیده است، اما به گواه اطرافیان و عکس‌هایی که از او وجود دارد هیچ‌گاه لبخند از روی لب‌هایش محو نمی‌شود.
ریو ویکاری یکساله که از یک سندروم ژنتیک موسوم به « انجلمن» رنج می‌برد در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان به سر می‌برد.خانم جما مادر ریو در این‌باره می‌گوید: او نمی‌خوابد و مدام می‌خواهد بازی کند.گفتنی است ریو فقط دو هفته در خانه بوده و پس از آن در بیمارستان به‌سر برده است.او یکی از دو کودکی است که در دنیا مبتلا به این بیماری هستند. /9

توصیه‌هایی مفید به بدخواب‌ها
http://s9.picofile.com/file/8364880100/khab.jpg
اگر از بدخوابی رنج می‌برید، مدتی توصیه‌های زیر را انجام دهید تا اثرات  را ببینید.
با شكم پر یا برعكس، گرسنه به رختخواب نروید. از دو تا سه ساعت قبل از خواب سیگار نكشید و مواد كافئین‌دار مثل قهوه و چای نخورید. بادام، گردو، موز، هلو، زردآلو، شیر و... جزو خوراكی‌های خواب‌آورند. یكی دو ساعت قبل از خواب یكی از این خوراكی‌ها را میل كنید. محل خوابتان را خنك نگاه دارید (خنكای مطبوع، نه سرد و اذیت‌كننده). فقط وقتی روی تخت یا رختخواب دراز بكشید كه قصد خواب دارید. فكرتان را آزاد كنید و به مرور خاطرات، رفتار و گفتار خود یا دیگران قبل از خواب نپردازید.به یادآوری امور فردا در رختخواب نپردازید.
همه آن امور را از قبل یادداشت كنید تا ذهنتان مشغول نشود. فقط به خوابیدن فكر كنید. اگر اضطراب و استرسی دارید، با شمردن اعداد به آهستگی، انجام اعمال ریلكسیشن و آرام‌سازی ذهن و بدن، به خود كمك كنید و آرام و مداوم جملاتی مثل «من آرومم... آروم... آروم... آروم...» یا «راحتم... راحت... راحت...»، آرامش و راحتی را بازیابید.
خود را در جایی یا حالتی تصور كنید كه آرام و راحت می‌پندارید.حتی اگر معتقدید چشمتان با تماشای تلویزیون یا نگاه كردن به حروف خسته و خواب‌آلود می‌شود از مطالعه، تماشای تلویزیون، گوش كردن به رادیو و... در رختخواب خودداری كنید.منظم بخوابید.
حتی اگر روزهای اول سخت است، سعی كنید به مرور راس ساعت بخوابید و راس ساعت از تخت بیرون آیید.بیش از شش تا هفت‌ونیم ساعت در شبانه‌روز نخوابید. نزدیك ساعت خوابتان چرت نزنید! فقط در نیمة روز آن هم 15 تا 20 دقیقه ـ نه بیشتر ـ چرتی كوتاه بزنید تا شبانگاه بهتر بخوابید.
اگر به صدا حساسیت دارید، محیط یا شرایطی را فراهم كنید كه ذهنتان را مشغول نكند.چراغ خواب را دور بیندازید! تاریكی مطلق درمان بدخوابی‌ست. حتی نور كم هم ذهن را در حالت آماده نگاه می‌دارد تا در برابر خواب عمیق -كه بخش اصلی خواب برای رفع خستگی و تجدید قواست ـ مقاومت كند (چراغ‌قوه‌ای كوچك نزدیكتان بگذارید تا در صورت نیاز استفاده كنید). در طول روز حتما یكی دو بطری آب بنوشید.ورزش یا نرمش صبحگاهی، علاوه بر تنظیم سوخت‌وساز بدن و جلوگیری از چاقی، به تنظیم خواب كمك می‌كند.نیم ساعت بعد از صبحانه، در هوای آزاد ورزش كنید، سپس دوش بگیرید و در صورت احساس خستگی طی روزهای اول، در برابر خواب مجدد مقاومت كنید. بدنتان هماهنگ خواهد شد و بدخوابی را فراموش خواهید كرد./22

سحر

قابل توجه سحر خیزها
دانشمندان برای تحقیق دو گروه از افراد را شامل 435 داوطلب در سنین 17 تا 38 سال و 300 داوطلب در سنین 59 تا 79 سال را دعوت كردند. روشن شد، افرادی كه شبها دیر می خوابند و صبح دیر بیدار می شوند، خود را از روزمرگی ها دور احساس می كنند، به طوری كه این افراد سخت تر با كار هشت ساعته روز خود را سازگار می كنند.اما شركت كنندگان در آزمایش كه بلندشدن در اول صبح را ترجیح می دهند، بسیار شادتر و آرامتر هستند.علاوه بر این، در این افراد سیستم ایمنی بهتر عمل می كند.قبلا محققان از دانشگاه همپتون در لندن، نشان داده بودند؛ افرادی كه صبح زود از خواب بیدار می شوند، خوش اندام تر، سالم تر  و شادتر از افرادی هست كه دوست دارند تا دیرهنگام در رختخواب بمانند.در عین حال، در این افراد تن پرور، ریسك ابتلاء به افسردگی و بوجود آمدن اضافه وزن افزایش یافته است. به عقیده دانشمندان؛ می توان هم در جوانی و هم در پیری، سحرخیزی را در خود پرورش داد. آنها توصیه می كنند در برنامه خواب و بیداری خود، تجدیدنظر كرد و یاد گرفت زود خوابید و زود بیدار شد. این كار اجازه می دهد، بیشتر در طول روز وقت برای انجام كارها داشت و نظام مند بود. /10
 هفت بیماری دنیای خواب
اختلالات خواب از مشکلات و بیماری هایی هستند که افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این گونه اختلالات انواع گوناگونی داشته و به دلایل گوناگونی رخ می دهد. اختلالات خواب از مشکلات و بیماری هایی هستند که افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این گونه اختلالات انواع گوناگونی داشته و به دلایل گوناگونی رخ می دهد. در این مطلب شما را با هفت مورد از عجیب ترین اختلال ها در هنگام خواب آشنا می کنیم.
1 - سندرم حرکت بیش از حد چشمان
در این بیماری شخص مبتلا کنترل بدن خود را در هنگام خواب دیدن از دست می دهد و به مانند حرکات بدون کنترل پلک ها و کره چشم اعضای بدن خود را تکان می دهد. برای درمان این مشکل و اختلال به طور معمول پزشکان از داروهای ضد تشنج بهره می برند زیرا این داروها اثر آرام بخش داشته و به آرام کردن و کنترل سیستم عصبی کمک می کند.
2 - وحشت شبانه
این بیماری به عنوان یکی دیگر از اختلالات خواب شناخته می شود که در آن فرد مبتلا به شکل نیمه از خواب برمی خیزد و در همین حال جیغ کشیده و یا فریاد می زند. در این حالت امکان به هوش آوری کامل فرد وجود ندارد و معمولا شخص دوباره به خواب می رود. در این شرایط هر گونه تلاش از سوی سایر افراد برای بیدار کردن شخص مبتلا ممکن است او را در حدود 10 الی 20 دقیقه به این حالت فرو ببرد. این دوره زمانی بسیار خطرناک بوده و می تواند موجب آسیب های عصبی و یا تلاش فرد برای خودکشی و یا قتل دیگران شود./10 ،ادامه مطلب را در بند (4) اینجا مطالعه بفرمائید .

خواب دلچسب

http://s9.picofile.com/file/8364880042/khabdelchasb.jpg


اختلال خواب منحصر بفرد یک مرد ۷۴ ساله چینی

خانواده “لی ژیمینگ”  ( Zhiming  )  مجبورند در تمامی دورانی که این پیرمرد ۷۴ ساله در خواب است از وی نگهداری کنند. آنها می گویند مجبورند هنگامی که وی خواب است او را بنشانند و به وی سوپ گرم بخورانند. آنها همچنین مجبور به استفاده از پوشک برای وی هستند. عروس این بیمار عجیب و غریب می گوید: زمانی که وی خواب است، گویی در کما فرو رفته. وی افزود: اصلا نمی توانیم این بیمار را از خواب بیدار کنیم، اگر قاشق سوپ را در دهان وی قرار دهیم ، بصورت خودکار محتوای آن را می بلعد، اما واکنش دیگری از خود نشان نمی دهد. به گفته عروس این مرد، زمانی که این بیمار ۷۴ ساله بیدار می شود شش ماه نمی خوابد و مجبور می شود برای سرگرم کرد خود به پرسه زدن شبانه در خیابانها و تماشای تلویزیون پناه ببرد/19.

خواب بهایی است که باید بپردازید تا مغز روز بعد عملکرد موثری داشته باشد.
انسانها بدون خواب تحریک پذیر و ناکارآمد می شوند. اما اینکه خواب چگونه ما را بهبود می‌بخشد ،هنوز به طور کامل درک نشده است . تحقیقات یک روانشناس آمریکایی نشان می‌دهد که وی پاسخی برای عملکرد مغز درحالی که ما خواب هستیم یافته است.
 گیولیو تونونی روانشناس از دانشگاه ویسکوزین – مدیسون نظریه ای را ارائه داده که طی آن اظهار می دارد هنگامی که ما خواب هستیم مغز خود را به حالت اولیه باز می گرداند و یا به اصطلاح خود را Reset می کند و شرایطی را که در طول روز ایجاد شده از بین می برد، همین مسئله موجب می شود که صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار می شویم احساس طراوت کرده و آماده یادگیری و فرآیند ورود و خروج اطلاعات هستیم. موج فعالیت مغز در طول خواب عمیق قوی است، نشانه ای که تونونی اعتقاد دارد مغز فشارهای غیرضروری را از روی خود حذف می کند. به زبان ساده تر مغز زمانی که ما خواب هستیم خود را به همان شکلی تمیز می کند که رایانه خود را راه اندازی مجدد (Reboot) می کند. تحقیقات تونونی درباره خواب با استفاده از داوطلبان، موشها و شبیه سازی رایانه ای انجام شده و نخستین چشم اندازها را درباره هدف خواب فراهم کرده است. وی طی مقاله ای درباره همین موضوع نوشته است: خواب بهایی است که باید بپردازید تا مغز روز بعد عملکرد موثری داشته باشد.
فرضیه وی این است که خواب به مغز اجازه می دهد تا پس از یک روز سخت فرصتی برای آسایش بدهد. مطالعات آزمایشگاهی وی نشان می دهد که مغز حیوانات برخی از بخشهای خود را زمانی که در خواب فرو می رود کاملا می بندد  ، به این معنا که یک عملکرد مهم فیزیکی برای مغز در این زمان وجود دارد./ 14 


تعبیر خواب

مطالب گوناگون پیرامون خواب

مشکلات خواب

خواب های خود را بخوانید

دانشمندان از رویاهای انسان فیلم‌برداری کردند! / فیلم



Dear Sir/Madam, It is my great pleasure to invite you to visit http://selected.ir
kraft boxes
1398/07/28 03:55 ب.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It
if truth be told was once a leisure account it. Look advanced to far introdxuced agreeable
from you! However, how can we keep up a correspondence?
پاسخ : Thanks a lot
Email:has9ir@yahoo.com
custom kraft boxes
1398/07/20 01:39 ب.ظ
Admiring the timme and energy you put into yur site and in depth
information you present. It's awesome to come across a blog eevery once in a whkle that isn't the same outdated
rehashed material. Fantastic read! I've saved your site and I'm includiong your RSS feeds
tto my Google account.
پاسخ : Thanks a lot
quest bars cheap
1398/07/17 03:54 ق.ظ
It's enormous that you are getting ideas from this
article as well as from our dialogue made here.
minecraft games
1398/07/3 05:55 ب.ظ
Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and
wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts.
In any case I'll be subscribing to your feed and I hope you write
again very soon!
پاسخ : Thank you and good luck
minecraft games
1398/07/3 07:28 ق.ظ
It's really a great and useful piece of information. I am happy that
you simply shared this helpful information with us. Please
stay us informed like this. Thanks for sharing.
minecraft games
1398/06/26 01:48 ق.ظ
Everything is very open with a really clear explanation of
the issues. It was definitely informative. Your site is very useful.
Thank you for sharing!
پاسخ : Thanks
minecraft games
1398/06/25 09:06 ب.ظ
Post writing is also a excitement, if you know after that you
can write if not it is difficult to write.
quest bars cheap
1398/06/18 12:34 ق.ظ
Just desire to say your article is as amazing.
The clarity in your post is just excellent and i could assume you're
an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please continue the gratifying work.
پاسخ : Thanks a lot
quest bars cheap
1398/06/16 01:35 ق.ظ
Awesome! Its actually awesome article, I have got much clear idea about from this paragraph.
quest bars cheap
1398/06/15 05:15 ب.ظ
If you desire to take much from this article then you have to apply these strategies
to your won weblog.
quest bars cheap
1398/06/15 11:39 ق.ظ
Hi! I could have sworn I've been to this blog before but after browsing through
some of the post I realized it's new to me.

Nonetheless, I'm definitely happy I found it and I'll
be bookmarking and checking back often!
پاسخ : Thanks
quest bars cheap
1398/06/2 01:21 ب.ظ
Hi! Someone in my Myspace group shared this website with
us so I came to check it out. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to
my followers! Superb blog and terrific style and design.
پاسخ : Thanks
quest bars cheap
1398/06/2 08:25 ق.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering
if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping
maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly
enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
پاسخ : http://welinks.ir/extrapage/answer
quest bars cheap
1398/06/2 02:46 ق.ظ
Thanks for sharing your thoughts on خواب. Regards
plenty of fish dating site
1398/05/23 12:18 ب.ظ
Hello there! This article couldn't be written much better!
Looking through this article reminds me of my
previous roommate! He continually kept preaching about this.
I'll forward this information to him. Fairly
certain he will have a very good read. Thanks for sharing!
پاسخ : Thanks
plenty of fish dating site
1398/05/22 08:37 ب.ظ
Hello! This is my 1st comment here so I just wanted to give a
quick shout out and say I truly enjoy reading through
your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal with the
same topics? Thanks!
پاسخ : http://welinks.ir/extrapage/answer
plenty of fish
1398/05/9 02:50 ق.ظ
Admiring the hard work you put into your site and detailed information you provide.
It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the
same old rehashed information. Fantastic read!
I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
پاسخ : Thanks a lot
smore.com
1398/05/4 08:40 ق.ظ
Paragraph writing is also a fun, if you know then you can write if not it is complicated to write.
plenty of fish natalielise
natalielise
1398/04/31 11:48 ب.ظ
Highly descriptive post, I liked that bit. Will there be a
part 2? natalielise plenty of fish
پاسخ : Thanks
thesisterstoo.com
1398/04/25 09:18 ب.ظ
When I initially left a comment I appear to have
clicked on the -Notify me when new comments
are added- checkbox and now every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment.
There has to be an easy method you are able to remove me from that service?
Cheers!
thesisterstoo.com
1398/04/21 05:21 ب.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement
account it. Look advanced to more added agreeable from you!

However, how could we communicate?
پاسخ : http://welinks.ir/extrapage/answer
quest bars cheap 2019 coupon
1398/04/18 07:02 ق.ظ
This is my first time visit at here and i am truly pleassant to read all at one place.
پاسخ : Thanks
how to get help in windows 10
1398/04/8 06:08 ق.ظ
Simply want to say your article is as astounding.

The clearness in your post is just cool and i could assume you are an expert
on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post.
Thanks a million and please carry on the rewarding work.
پاسخ : Many thanks
plenty of fish dating site
1398/04/1 06:56 ق.ظ
Thanks for finally writing about >کشکول - خواب <Loved it!
پاسخ : Thanks
ps4 best games ever made 2019
1398/03/22 01:00 ب.ظ
What's up mates, its enormous piece of writing concerning teachingand completely defined, keep it up all
the time.
پاسخ : Thanks
viagra originale on line
1398/03/19 09:09 ق.ظ

Hi there, after reading this awesome paragraph i am also happy to share my familiarity here with colleagues.
پاسخ : Thanks
can i use viagra daily
1398/03/18 02:57 ب.ظ

Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and all. But think about if you added some great photos or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics and videos, this site could certainly be one of the very best in its niche. Superb blog!
پاسخ : http://welinks.ir/extrapage/answer
gamefly free trial
1398/03/14 10:07 ق.ظ
Hello, I check your new stuff on a regular basis.
Your humoristic style is witty, keep up the good work!
پاسخ : Thanks
gamefly free trial
1398/03/8 10:20 ق.ظ
Hi everyone, it's my first pay a visit at this site, and paragraph is in fact
fruitful for me, keep up posting these types of articles or
reviews.
پاسخ : Thanks
download minecraft pc
1398/02/27 08:40 ب.ظ
That is a really good tip particularly to those new to the
blogosphere. Brief but very precise information… Thank you for sharing
this one. A must read article!
پاسخ : Thanks
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نمایش نظرات 1 تا 30