رنگارنگ

جورواجور

چگونه به ورزش کردن عادت کنیم؟
ورزش برای داشتن یک عمر طولانی و حفظ سلامتی واجب است .به گزارش بیترین؛‌ورزش نه تنها بر طول عمر می افزاید ، بلکه باعث می شود کیفیت زندگی بهتر شود و احساس بهتری در طول دوران زندگی داشته باشیم .60 درصد از مردم اضافه وزن دارند . این امر حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی برای ما مشکل است.مطالعات نشان داده اند کسانی که به ورزش علاقه دارند،خیلی راحت و بدون مشکل میتوانند حرکات ورزشی را انجام دهند.بنابراین قدم اول برای ورزش کردن این است که چگونه آن را دوست بداریم
تعیین وقت برای ورزش :
سخت ترین کار در ورزش ، برنامه ریزی برای آن است . در زندگی ما همیشه کار بر ورزش اولویت دارد ورزش فقط برای اوقات فراغت است . اما چه کسی در این زمانه اوقات فراغت و بیکاری دارد ؟پس با ورزش هم باید به عنوان یک کار مثل بقیه کارهای روزمره برخورد کرد و برای آن برنامه ریزی نمود. قدم اول این است که 30 دقیقه از وقت تان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهید .
در جلسات اول وقتی زمان مورد نظر فرا رسید ، تمام کارهای خود را کنار بگذارید . حتی به تلفن جواب ندهید ، ننویسید و فقط و فقط به ورزشی که دوست دارید انجام دهید ، فکر کنید .با این کار احساس بهتری نسبت به ورزش پیدا می کنید و به این نتیجه می رسید که این زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چیز دیگری . عبور از این مرحله به خود فرد بستگی دارد و حداقل یک هفته باید برای آن در نظرگرفته شود 
شروع ورزش :
در مرحله ی بعدی ، ورزشی را که دوست دارید ، شروع کنید . بعضی افراد ورزش های گروهی را ترجیح می دهند و بعضی دیگر از ورزش های انفرادی لذت می برند . عده ای هم هستند که ورزش کردن در خانه را می پسندند .شما می توانید آنچه را دوست دارید انتخاب کنید . در این مرحله باید یک حداقل زمان را برای ورزش تعیین کنید . مثلاً شما باید خود را موظف کنید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنید .حتی اگر بیمار شدید ، مسافرت رفتید یا به شدت گرفتار بودید ، می توانید در این ساعات تعیین شده حرکات سبک کششی را انجام دهید یا قدم بزنید ، اما این وقت را به کار دیگری اختصاص ندهید ، به هر حال از حداقل زمانی که برای ورزش در هفته تعیین کرده اید ، کمتر ورزش نکنید .
افزایش شدت ورزش :
بعد از مدتی که ورزش کردید ، حتماً از یک مربی ورزشی کمک بگیرید تا حرکات بهتری به شما بیاموزد . یادآوری می کنیم که در تمام این مراحل مهمترین چیز این است که از حداقل میزان زمانی که برای ورزش خود در نظر گرفته اید ، کمتر ورزش نکنید .
به اثرات مفید ورزش دقت کنید :
توجه داشته باشید که ورزش اثرات بسیار مفیدی در زندگی روزمره شما خواهد داشت . شما می توانید با استرس ها به راحتی مقابله کنید ، مشکلات خود را راحت تر حل کنید ، از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید و تمایل بیشتری نسبت به غذاهای گوناگون پیدا می کنید . به این ترتیب کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر می شود .
هدف خود را عوض کنید :
بیشتر ما ورزش می کنیم تا لاغر شویم یا می خواهیم بدن خود را عضلانی کنیم . متاسفانه این اهداف در دراز مدت حاصل می شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مایوس کنند .
همیشه فکر کنید که ورزش را برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی در انجام کارهای روزمره انجام می دهید . اینها اهدافی هستند که خیلی زود به آنها دست می یابید .
از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید :
اگر مرتب ورزش کنید ، تغییرات ایجاد شده در جریان شما برای تان لذت بخش خواهد بود . مثلاً وزن شما کاهش می یابد ، عضلات شما شکل مناسبی به خود می گیرد و انعطاف پذیری تان زیاد می شود ./22

با راهکارهایی ساده تمرکز خود را بالا ببرید
حواس پرتی در یک لحظه ممکن است سرنوشت شما را تغییر دهد. در این مطلب به معرفی راهکارهایی می پردازیم که در افزایش تمرکز نقش مهمی دارد.
1) شناسایی عوامل حواس پرتی- عنصر کلیدی برای بالا بردن تمرکز در خود شما نهفته است زیرا این شما هستید که می دانید چه مواردی ممکن است حواستان را پرت کند و تمرکز شما را به هم بزند. پس در مرحله اول سعی کنید این عوامل را شناسایی کنید و تا حد امکان خود را از آن ها دور نگه دارید.
2) به کارهایی که علاقه دارید، بپردازید- علم روان شناسی ثابت کرده است که علاقه، بر نبود تمرکز پیروز می شود. روان شناسان معتقدند افرادی که شغل و فعالیت های روزانه شان به گونه ای است که به آن علاقه مند هستند و با رضایت این کار را انجام می دهند، دارای تمرکز بالاتری هستند. علاقه نداشتن به انجام هر کاری می تواند عاملی برای حواس پرتی و پایین آمدن تمرکز باشد. پس کار مورد علاقه تان را پیدا کنید.
3) برنامه ریزی داشته باشید- داشتن یک برنامه مشخص و البته واقع گرایانه به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری هنگام کار داشته باشید. منظور از برنامه واقع گرایانه، برنامه ای است که در آن زمان کار و استراحت به میزان مناسبی تقسیم شده باشد. هم چنین بهتر است در این برنامه همیشه کارهای دشوار را در کنار کارهای ساده قرار دهید تا خستگی و بی حوصلگی، تمرکز شما را پایین نیاورد. انجام یک عمل ساده دوباره نیروی فکری شما را تقویت می کند و تمرکز را برایتان به ارمغان می آورد. پس یکنواختی را از برنامه خود دور کنید تا همیشه فکری آماده و پرانرژی داشته باشید.
4) تمریناتی برای بالا بردن تمرکز- انجام یک سری تمرینات ساده می تواند به راحتی در بالا بردن تمرکز شما نقش داشته باشد. این نوع تمرینات که در ادامه مطلب دو نمونه از آن را برایتان شرح می دهیم، برای بهبود هماهنگی ذهن و بدن طراحی شده است. ترفند نقطه: یک کاغذ بردارید نقطه ای را روی آن رسم کنید، سپس کاغذ را روی دیوار بچسبانید و به نقطه خیره شوید. شاید این تمرین در نگاه اول کمی سطحی وساده به نظر برسد اما پزشکان معتقدند که تکرار همین تمرین ساده می تواند تمرکز شما را بهبود ببخشد. ترفند آب: یک لیوان آب را در کف دست خود قرار دهید. حال به ریزموج هایی که در سطح آب ایجاد می شود، خیره شوید. سعی کنید تا زمانی که سطح آب کاملا ثابت می شود تمرکز خود را نسبت به حرکت آب کم نکنید. این تمرین نیز نیاز به تکرار دارد و روان شناسان معتقدند که تاثیر معجزه آسایی در افزایش تمرکز دارد /23
صندلی اداری که کارمندان را شاد می‌کند!
http://s8.picofile.com/file/8364981284/%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C.jpg
یک پزشک سوئیسی موفق به اختراع صندلی اداری شده که نه تنها برای حالت نشستن فرد خوب است،بلکه او را شادتر میکند
 این صندلی عجیب توسط دکتر پاتریک کانتسلر و بن فلوری، طراح سوئیسی بسیار فراتر از طراحی استاندارد مورد استفاده امروزی است که در سراسر جهان توسط کارمندان استفاده می‌شود. این صندلی موسوم به LimbIC از پشتی یا دسته برخوردار نیست و نشیمنگاه آن از دو پوسته کربنی مورد استفاده در تولیدات خودروی فرمول یک ساخته شده است که همراه کاربر حرکت می‌کند. این طراحی که در دانشگاه فناوری ماساچوست ساخته شده، بر حرکات بدن تمرکز داشته و به حالت بدن و همچنین استراحت آن کمک می‌کند.همچنین باید کاربر یک احساس بی‌وزنی داشته باشد که از تاثیر مثبتی بر کارکرد، خلاقیت و همچنین حالت برخوردار است. اگرچه 60 درصد مشتریان این صندلی 8450 دلاری را کارمندان تشکیل می‌دهند اما همچنین هنرمندان، دندانپزشکان و پزشکان نیز به آن علاقه نشان داده‌اند.دکتر کانتسلر این ایده را پس از نتایج پژوهشی در مورد عواید منفی فیزیکی و روحی نشستن طولانی بر روی صندلی عملی کرد.  تنها در سوئیس این مشکلات باعث ضربه‌های بزرگ مالی شده و میلیاردها دلار هزینه در بر داشته و امید می‌رود که این صندلی تازه بتواند مشکلاتی از این دست را رفع کند. باورها بر این است که این صندلی که نام خود را از روی سیستم لیمبیک مغز که احساس را تحریک می‌کند، گرفته، اولین طرحی است که طراحی صندلی را با علم اعصاب ترکیب کرده است./1

 

عاشق ها
http://s8.picofile.com/file/8364952534/asheghha.jpg

پیامک زدن گوسفندان در هنگام خطر!

محققان سوئیسی مشغول تحقیق بر روی طرحی هستند که مطابق آن گوسفندان بتوانند در مواقع خطر و حمله توسط حیوانات درنده، چوپانان خود را به وسیله فرستادن پیام کوتاه آگاه سازند.
 "ژان-مارک لاندری" زیست شناس و محقق این طرح در گفتگو با خبرگزاری سوئیس ادعا کرد که موفقیت این طرح می تواند سراسر سوئیس را فتح کند.در این طرح دستگاهی به گردن گوسفند وصل می شود که در صورتیکه ضربان قلب حیوان از حدی بیشتر دستگاه به صورت خودکار پیام کوتاهی به چوپان میدهد و او را در جریان خطر احتمالی قرار دهد.
بر اساس گزارشی از تلویزیون اتریش،‌ در ادامه تحقیقات اولیه به چندین گوسفند وسیله اندازه گیری ضربان قلب متصل شده است و در نزدیکی آنها نیز دو سگ گرگ‌نما از نژاد چک و اسلواکی با پوزه بند قرار دارند تا بدین وسیله بتوان تاثیرات میزان فاصله این سگها از گله و تغییرات ضربان قلب گوسفندان را اندازه گرفت.طرح اولیه این تحقیق در پاییز امسال به اتمام میرسد و پس از آن در نقاط مختلف مورد آزمایش عملی قرار خواهد گرفت./13
گران ترین خانه جهان در تهران
http://s9.picofile.com/file/8364880184/moghaddam.jpg

هیاهوی خیابان امام خمینی تهران و میدان حسن آباد آنقدر زیاد است که کمتر کسی درب یک موزه نبش خیابان شیخ هادی را پیدا می کند. "موزه مقدم" درست در میان های و هوی بازار خرید و رفت و آمد مردم به بانک مجاورش قرار دارد همین که از ورودی هشتی خانه وارد شوی، زندگی ماشینی را پشت سر می گذاری. دیوارهای این خانه اجازه ورود این همه هیاهو را به حریم خانه که ارزشمندترین خانه جهان نام دارد، نمی دهد.  ارزشمندترین خانه جهان به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان در سالهای دهه 30 و 40 توسط پروفسور پوپ مورخ آمریکایی که مقاله ای با عنوان بررسی هنرهای ایران در مجله "سپید و سیاه" نوشته بود، معروف شد و هنوز هم جزو یکی از منحصر به فردترین خانه های ایران و جهان است.این خانه متعلق به محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار است. محسن از کودکی به نقاشی علاقه زیادی نشان می داد در مکتب کمال الملک نقاشی یاد گرفت حتی در تابلوی معروف کمال الملک از کلاس درسش نیز محسن مقدم به تصویر کشیده شده است.محسن برای تحصیل نقاشی به همراه برادرش حسن، به سوئیس رفت و در زمان جنگ جهانی دوم برگشت اما دومین بار برای یادگیری باستان شناسی و تاریخ سفر کرد و این بار با دست پر همراه گروه های باستان شناسی  در برخی از محوطه های تاریخی مانند دیلمان و شوش به کاوش و نظارت و بازرسی پرداخت.او جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه های تاریخی فعالیت می کرد.مقدم از شاگردان استاد کمال الملک، باستان شناس و مؤسس دانشگاه هنرهای زیبا و استاد دانشگاه تهران بود که با همسر فرانسوی زبانش تصمیم گرفتند همه هم و غم خود را برای برپا کردن یک موزه از اشیای گرانبهایی که در حال از بین رفتن است بگذارند.زوج باسواد عمارت مقدم از همان سالهای ابتدایی ازدواجشان تصمیم می گیرند که هیچ وقت بچه دار نشوند و به جای بچه داری، موزه داری کنند. آنها نگهداری از اشیای تاریخی موجود در خانه شان را فرزندان خود می پنداشتند که باید برای نسلهای بعد نگهداری شوند.
خانه ای که اکنون به عنوان موزه مقدم از آن یاد می شود از خانه های مجلل دوره قاجار و دارای بخش های اندرونی و بیرونی است اما در کنار تمام اجزای این عمارت مجلل، کاشی های زرین فام و گرانبهایی را می توان یافت که مقدم برای پاسداری از آنها، جاییمناسب را در دیوار برای آنها در نظر گرفته بود تا از آسیب در امان بمانند برخی از این کاشی ها در دنیا منحصر به فرد هستند.
اما کلکسیون پارچه استاد مقدم نیز جزو یکی از کلکسیون های پارچه در دنیاست این پارچه های قیمتی اکنون به صورت فریز شده در داخل مجموعه نگهداری می شود امکان بازدید عموم از آنها وجود ندارد جز یکی از پارچه ها که آن هم درون قاب شیشه ای نگهداری می شود.در کنار تمام در و دیوارهای کاشی کاری شده و زیبای عمارت مقدم، اتاق کوچکی راه ورودی به زیرزمین خانه است که تمام در و دیوار آن با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و صدف و مرجان های زیبا نقش داده شده است.مقدم در دفترچه خاطراتش نحوه بدست آوردن بسیاری از اشیای تاریخی موجود در این خانه را شرح داده و گفته  یا آنها را از دستفروشهای بازار و یا از مالکانی که قصد تخریب خانه های تاریخی خود را با تمام ملحقاتش داشتند خریده است

برخی دیگر از این اشیا درحال خروج از کشور بودند و یا در حراجی های کشورهای بیگانه دست به دست می شدند که مقدم با ثروت خانوادگی اش آنها را خریده و به ایران برگردانده است.اما بسیاری دیگر از این اشیای تاریخی توسط سفرا و فرهنگیانی که مهمان مقدم بودند به این خانواده هدیه داده شده است مانند اشیایی که حدس زده می شود از بیت المقدس به او هدیه شده است.
اما در بین تمام این آثار برخی مانند سفال قرمز رنگ چشمه علی که متعلق به هزاره پنجم قبل از میلاد است، قدمت زیادی دارد که هیچ کس نمی داند چطور سر از این خانه در آورده است، به همین دلیل اداره کل موزه های دانشگاه تهران که اکنون مدیریت این موزهرا بر عهده دارد می خواهد به بررسی مبدا این اشیا بپردازد.مقدم در سال 1351 خانه پدری خود را با تمام آثار ارزشمندش وقف دانشگاه تهران کرد تا اینکه در سال 1366 دار فانی را وداع گفت.پس از مرگش نیز همسرش در سال 69 تولیت موزه را در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار داد و سرانجام پس از چند سال عملیات مرمت، در مرداد ماه سال 88 در این خانه به روی بازدیدکنندگان گشوده شد/14
دانشمندان هندی گیاه ضد پیری کشف کردند
دانشمندان شهر دارمسالا، ایالت هیماچال پرداش هندوستان یک گیاه سبز از ارتفاعات هیمالیا کشف کرده اند که آنزیمی تولید می کند که می‌توان از آن به عنوان عامل ضد پیری استفاده کرد. دانشمندان موسسه فناوری منابع زیستی و همیالیا این گیاه را با نام Potentilla Atrosanguinea از ارتفاعات هیمالیا نزدیک گردنه هیماچال پرداش کشف کرده اند که سوپر اکسید دیسموتاس، آنزیم مورد نیاز برای پاک کردن  Super Oxide Radical را در سلولهای گیاهی و حیوانی تولید می کند و مانند یک عامل ضد پیری عمل می کند.
دکتر پارامویر سنگ آهوجا مدیر این موسسه اظهار داشت: این آنزیم می تواند در محصولات پزشکی و دارویی، آرایشی، غذایی و گیاهی به کار برود.وی یادآور شد که دانشمندان این موسسه به ریاست دکتر سانجی کوما روی یک دهه و نیم روی این پروژه کار کردند و در نهایت موفق شدند که ژن این آنزیم را ایزوله کرده و از طریق یک فرآیند آن را تخمیر کنند.دانشمندان این گونه از گیاه را در هیمالیا و در ارتفاع 4500 متری کشف کرده اند و تحقیقات را روی آن آغاز کردند چرا که به رغم سرمای شدید این منطقه و حتی دمای بالا و نور شدید این گیاه همچنان رشد می کند.دکتر سانجی کومار محقق ارشد بخش بیوتکنولوژی این موسسه اظهار داشت: این آنزیم در تمام گیاهان، حیوانات و انسانها وجود دارد اما این گیاه ارتباط قوی میان این آنزیم و مسمومیت با اکسیژن ناشی از استرس اکسیدیته در ارگانیزم زنده ایجاد می کند.
وی اظهار داشت که دانشمندان استفاده از این آنزیم را برای ارتقا عمر میوه ها مورد آزمایش قرار داده اند و نتایج مثبتی گرفته اند. اکنون این آزمایشها روی سیستمهای حیوانی انجام می شود تا نتیجه ضد پیری آن مشاهده شود این آنزیم می تواند به طول عمر سلولهای اندامی نیز کمک کند یا خیر.این گیاه همچنین می تواند برای درمان آسم، روماتوئید آرتروز، درمان بافتهای زخمی یا سوخته و قرنیه به کار رود.براساس اظهارات دکتر سانجی از این گیاه می توان در تولید انواع کرمها، لوسیونها، شامپوها و همچنین در فرآیندهای ذخیره سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایطی چون خشکی و گرمای شدید بهره گرفت./14


http://s8.picofile.com/file/8364981300/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86.jpg
چطور پشت کامپیوتر بنشینیم ( فیلم آموزشی )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

دریافت کد اوقات شرعی

ابزار هدایت به بالای صفحه




در این وبلاگ
در كل اینترنت

وضعیت آب و هوا